طرح کسب و کار
نویسنده : س.عظیمی - ساعت ٩:٢٥ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳٩٠/٢/٢۸
 

نویسنده : آقای محسن رسولیان

مشخصات طرح

عنوان : درمانگاه  عمومی دکتر عادل 

تاریخ تاسیس : 2/3/1385

1-   ماموریت

v     راه اندازی و تاسیس یک مرکز پزشکی

v     خدمات به بیماران ترجیحا محدوده ای که ساختمان مستقر شده است

v     اشتغال زایی

v     بر طرف کردن نیاز مردم

2-   مشخصات مجری و همکاران

ردیف

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تجارب کاری

شغل مورد نظر

نوع همکاری

1

دکتر عادل

لیسانس پزشکی عمومی

10 سال

مدیریت درمانگاه

تمام وقت

2

دکتر پورسعیدی

لیسانس دنداپزشکی

5 سال

دکتر دندانپزشک

پاره وقت

3

دکتر محبی

لیسانس پزشک عمومی

7 سال

دکتر عمومی و اطفال

پاره وقت

4

دکتر رکسانا

لیسانس مامایی

9 سال

دکتر زنان

پاره وقت

5

خانم محمدی

دیپلم تجربی

1 سال

منشی

تمام وقت

6

خانم سیدی

دیپلم انسانی

3 سال

منشی

تمام وقت

7

خانم  قاسمی

دیپلم تجربی

5 سال

بهیار

نیمه وقت

8

خانم زکایی

دیپلم تجربی

2 سال

تزریقات

تمام وقت

9

خانم واموسی

دیپلم تجربی

6 سال

بهیار

نیمه وقت

10

خانم کاظمی

سیکل

22 سال

خدمات

تمام وقت

 3-   تعریف  و توصیف کسب وکار

شکل کسب و کار : خدماتی درمانی ، بهداشتی است

 

توصیف کسب و کار : یک نوع کلینیک است که برای رفع نیازهای بیماران تاسیس شده است. خدمات این درمانگاه در ابتدا برای بیماران در سطح معمولی بوده که باشناخته شدن و مراجعه مردم گسترده شده که مجبور به گرایش و استخدام دکتر نیز شده است .و همچنین خود مردم نیز شناخت بیشتری نسبت به درمانگاه و نحوه خدمات داشته اند.

 


1-   تحلیل استراتژی بازار

با وجود مطب های خصوصی در اطراف و نزدیک بودن یک درمانگاه دیگر ،‌ خود مزید بر علت شد که قیمت ویزیت در سطح پایین از بیماران دریافت گردد. و برای پذیرش بیماران بیشتر همه نوع دفترچه بیمه نیز پذیرفته میشود. برای سهولت در امر تزریقات نیز وسایل اولیه نیز تهیه شده اعم از آمپول ،‌ سرنگ ،‌ سرم و ...

علت اینکه الان یکی از بهترین مراکز درمانی در  محدوده خواجه نظام شده است ، حضور دکتران متخصص و عمومی در درمانگاه و همچنین پایین بودن مبلغ ویزیت می باشد . که با این کار خود بیماران محترم تبلیغی برای درمانگاه نیز میباشند. یکی از مواردی که بسیار مد نظر می باشد حضور پرسنلی که دلسوز باشند به خود مجموعه درمانگاه در رأس ،‌ منشی درمانگاه که با صحبت کردن و جذب مشتری برای هر زمان که بیمار درخواست داشته باشد. برای مثال چنانچه دکتر آخرین لحظه ای که احتمال میدهد ساعت 9 شب باشد . چنانچه مریضی درخواست وقت دکتر برای ساعت 9:30 داشته باشد ، هوشیاری منشی نقش مهمی را ایجاد میکند که به مریض همان ساعت را تایید میکند که این مسئله در دستور کار آمده و این عمل اعتماد مشتری را بر این مسئله که هر  زمان من نیاز داشته باشم درمانگاه باز است .

2-   امور مالی

سرمایه اولیه که در نظر گرفته شد برای این کار گرفتن وام ها از بانکها بود و مبالغ اولیه که خود داشتم  این مکان را خریداری کردم ،‌ با وجود اینکه خود دکتر هستم ،‌از دکترا ن دیگری نیز در این درمانگاه استفاده  می کنم که حضور هر کدام از دکتران در سود بیشتر به من کمک میکنن . یکی از بزرگترین مزیت درمانگاه عدم پرداخت هزینه ها جهت خرید وسایل می باشد . و تنها ابزار برای بدست آوردن سود بیشتر حضور دکتر های متعدد با تخصص های  متنوع می باشد که با کامل شدن کادر پزشکی میتوان در امر خدمات درمانی بیشتر تبلیغ و سود بیشتر بدست آورد. در مورد نحوه پرداخت حقوق و دستمزد به پرسنل ،‌ حقوق دکترها بصورت پورسانت و درصدی هست و حقوق بهیار روزانه 10 هزار منشی 9 هزار خدمات 5 هزار تعیین شده است که طبق قرار موافقت از هر دو طرف اعلام گردیده است.